tirsdag den 19. januar 2021

Dyrehold opgave D

Uge 3 OPGAVE D

 13. Beskriv hvordan I vil formidle udviklingen i dyreholdet og bruger/borgergruppens læringsudbytte?

Vi vil observere og dokumentere, hvordan brugergruppen reagerer undervejs og fange brugergruppens interesser alt efter behov. Vi vil bruge billedmediet som dokumenatiosform og derudover føre logbog om aktiviteterne. 



 14. Hvordan stilladsere læreprocessen? (piktogrammer, iagttagelsesark, bestemmelsesark, vendespil, modeller mm.)

I og med at vi tager udgangspunkt i metodelab vil vi i vores process understøtte tilegnelsesprocessen ved at holde metodelab modellen i baghovedet.


Konkret betyder det at vi tager hånd om børnenes spørgsmål og undringer men ikke bare besvarer alle spørgsmålene men i stedet lade børnene udforske. Derfor vil vores primære opgave være og understøtte børnenes undringer og hypotesedannelse for at føre dem hen til testningen af de egne hypoteser. For at brugergruppen kan undersøge, måle og indsamle data for at teste deres hypoteser er det pædagogens opgave og gør denne process mulig. Pædagogen bør holde materiale i form af bøger eller plancher klar men også muliggøre en selvstændig fordybelse eksempelvis med ekskursioner til biblioteket eller et akvarie. Derudover kunne pædagogen også invitere eksperter i form af biologer eller naturvejledere. Fokus bør dog ligge på at børnene kan undersøge og har muligheden for tilegnelse af viden alternativt ved hjælp af computer eller et IPad. Til sidst er det essentielt at pædagogen holder materiale klar i form af fiskenet, akvarie, ph måler mm.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dyrelivet i den nære natur

Vi har valgt beskæftige os med de dyr der findes i vores nære omgivelser. Vi har valgt dette emne med afsæt i interessen fra vores målgruppe...